Tunnels, tunnels, tunnels...

16 augustus 2018 - Myrkdalen, Noorwegen

Vandaag weer een reisdag. Een korte dit keer. Onderweg rijden we door vele tunnels. Bij elkaar opgeteld meer dan 40 kilometer. Een daarvan is de Lærdalstunnel: de langste autotunnel ter wereld. Het is ongeveer 24,5 kilometer lang. Geen pretje overigens. Behalve dat het onwijs saai rijden is, word je er ook duf van. Bij het ontwerpen is hier aandacht voor geweest: elke zes kilometer zijn speciale ruimtes met nagebootst daglicht voor variatie en om bestuurders wakker te houden. Tevens zijn lichte bochten aangelegd om alert te blijven en verveling tegen te gaan. Dropjes kauwen helpt trouwens ook hoor!

1. Erwin:
    16 augustus 2018
    Mooie verhalen en een mooi avontuur als ik dat allemaal zo lees. Genoeg te doen daar in het hoge noorden.
  2. M.J.M. Gorter-Hogenbirk:
    16 augustus 2018
    Fijn dat jullie zo genieten. Die tunnel is inderdaad erg lang maar gelukkig af en toe die uitsparingen met licht en rotondes. Wij gingen met de bus hier ook door. Toch ook indrukwekkend.. Net als alle schitterende ervaringen die jullie beleven in het prachtige Noorwegen blijven jullie genieten. Fijn te horen.
  3. Nicole & Freek:
    17 augustus 2018
    Jullie hebben een mooi programma! Ziet er erg goed uit. Lekker van genieten, en vergeet niet de spa, sauna! Doe Moos nog de groeten van ons😊. Uhm, effe nog vertellen. Ik kreeg gisteren een post (in het Engels) verbod! Ik had teveel reacties gegeven. Ut is ook noooit goed!😉
  4. Yvonne:
    17 augustus 2018
    Wij kunnen jouw enthousiasme wel waarderen hoor! 💋