Flåm: downhill met de mountainbikes

17 augustus 2018 - Myrkdalen, Noorwegen

Gisteren zijn we aangekomen bij ons vakantiehuisje in Myrkdalen. Ons vierde stekkie sinds we in Noorwegen zijn. We hebben een vrij nieuw en knus ingericht houten huisje. Het terrein hoort bij een skigebied wat nog volop in ontwikkeling is. Vanuit het bijbehorende hotel kun je hop zo de skilift in. Maar nu hebben we nog geen behoefte aan een skivakantie, we hebben voldoende ijs en sneeuw gezien hier... Over het weer gesproken: het is wisselvallig. Gisteren de hele dag regen, vanmorgen ook, maar vanmiddag probeert de zon af en toe om een wolk te kijken. De temperatuur varieert de afgelopen week tussen de tien en zeventien graden Celsius. Geen probleem, we hebben warme kleding bij ons en de verwarming doet de rest. In het vorige vakantiehuisje hebben we zelfs wat hout gestookt in de houtkachel. In Nederland nu ondenkbaar met de warmte, maar hier is het echt fijn.
Vandaag stond een treinrit gepland over de spoorlijn Myrdal - Flåm, ook wel Flåmsbana genoemd. Vooral een toeristische trekpleister en niet echt heel bijzonder, mede door de regen... Halverwege de terugweg zijn we uitgestapt om het laatste stuk met mountainbikes terug te fietsen. Gelukkig was het net even droog! De route was prachtig, we hebben veel watervallen van dichtbij kunnen bewonderen. We genoten volop! Moos hebben we nog steeds niet gezien... De rest van de dag gaan we lekker luieren, net als gisteren. We zijn best wel moe en de regen zorgt ervoor dat we even weinig zin hebben om te wandelen. Vermaken doen we ons wel. We hebben elkaar en voldoende boeken en spelletjes mee.