“Het kleine huis op de prairie”

9 augustus 2018 - Gålå, Noorwegen

We zijn na de lange eerste reisdag vanuit Göteborg blij verrast als we bij het chalet aankomen. Onze eerste woorden zijn “oooh” en “aaah” en “wat schattig!” Het is een houten chalet, geschilderd in die typische rode tint. Gras en mos groeit op het dak. Alles klopt bij de bestemming Noorwegen. Men zegt wel dat Noorwegen lijkt op Canada. Niets is minder waar. Aan de achterzijde hebben we een ruim balkon met uitzicht op de vele dennenbomen aan een idyllisch meer met zijn vele bergtoppen erom heen, die het meer omringen. Op sommige zien we nog een pluk sneeuw liggen. In de omgeving lopen veel schapen los, ook onderweg zijn we ze gepasseerd en staan ze ineens voor je op de weg. Opletten dus tijdens het rijden... We horen ze rondom ons huisje door het rinkelen van de bel die ze om hun nek dragen en tevens zien we ze af en toe langs ons chalet lopen.

We hebben flink ruimte in het chalet, met twee slaapkamers en een vide waar ook geslapen kan worden. Deze vakantiewoning in Gålå doet ons denken aan de televisieserie ‘Het kleine huis op de prairie’. De vide met ladder lijkt op de set van het huisje van de familie Ingalls. Het chalet is trouwens knus ingericht. We hebben zelfs een houthaard en hoeven het niet koud te krijgen. We voelen ons meteen thuis!

1. Dionne Moes:
    Wauw ziet er gaaf uit! Jaloers! Xx
  2. Dora:
    9 augustus 2018
    Daar zou je wel willen blijven wonen, wat een mooi uitzicht,
  3. Karin:
    Schitterend
  4. Evert:
    9 augustus 2018
    Wouw. Hier nu de eerste plens buien.
  5. Erwin:
    9 augustus 2018
    Mooi dames, met uitzicht op het water. Fantastisch
  6. Nicole & Freek:
    10 augustus 2018
    Hoe gaat het met Moos? Hebben jullie hem al gezien? 😉 Fijn dat jullie zo genieten?
  7. Rita:
    11 augustus 2018
    We hebben wel genoeg sporen van Moos gezien in de vorm van poep! Maar Moos zelf hebben we nog niet gezien. We blijven hem volgen....
  8. Marieke:
    11 augustus 2018