Sneeuw, sneeuw, heel veel sneeuw

1 januari 2017 - Levi, Finland

Na een voorspoedige vlucht kwamen we zondagochtend rond tien uur Finse tijd aan op het vliegveld van Kittila. Het begon meteen te kietelen, want mooier kon het niet beginnen. De wereld was wit en ja, er viel zomaar sneeuw uit de lucht. Iets wat we jaren niet meer gezien hadden, maar daar was het weer. We moesten er wel 2638 km voor vliegen en heel wat eurootjes tegenaan smijten, maar dan heb je ook wat. Wat ons verder meteen opviel, was dat het nog erg schemerig was. Het voelde aan als vijf uur 's middags, terwijl het net 10:00 uur was geweest. Dit gevoel hebben we overigens een aantal uren vastgehouden, voor ons was het de hele dag 17:00 uur. Dat dan weer  wel. Overal ter wereld vliegt de tijd, maar in Levi staat de tijd bijna de hele dag stil op 17:00 uur. Behalve tussen 12:00 en 14:00, dan is het even dag. Ons bioritme na een dag en een nacht niet geslapen te hebben, was geheel in de war. Omdat het vliegveld vlakbij Levi ligt, waren we snel in ons hotel. Onder het genot van een heerlijke kop koffie hebben we gewacht tot onze kamer schoongemaakt was. We hebben vanmiddag Levi verkend, de ski's opgehaald en natuurlijk ook nog even geskied. Inmiddels is het begin van de avond en al sinds 15:00 uur donker. We hebben net gegeten en willen eigenlijk nog naar het zwembad en de sauna's. Bikini's al aan, maar eigenlijk lonkt ons bed ook wel een beetje...Dan maar douchen en Yvonne heeft haar kruik al opgewarmd, de koukleum! Misschien toch maar vroeg onder de wol kruipen vanavond, morgen weer vroeg op...jawel....want dan staat onze sneeuwscootersafari op het programma!

1. Nicole & Freek:
    1 januari 2017
    Wow! Wat gaaf! Jullie zijn in een sprookjesdecor beland. De winter Efteling :) Als jullie de kerstman nog tegenkomen doe hem dan de groeten van ons. Veel plezier.
  2. M.J.M. Gorter-Hogenbirk:
    1 januari 2017
    Wat een mooi winters landschap. Slapen jullie in een van deze huisjes?
    Geniet morgen van de honden sledetocht. Ben benieuwd naar de foto's.
    Joris en Russel hebben het prima naar hun zin.
    Groetjes van pap en mam.
  3. Claudette:
    1 januari 2017
    Dat ziet er al heel prachtig uit, Yvonne en Rita en jullie zijn er nog maar net. Gezellig zo met al die lichtjes en de kerstsfeer! Geniet er van, ik ben heel benieuwd naar jullie sneeuwscooterverhalen morgen.
  4. Karin:
    2 januari 2017